Wednesday, May 13, 2009

Segalanya bermula....

Tanggal 30 Ogos 2009, aku wat keputusan untuk jadikan blog nie sbgai coretan harian aku. Actually, aku dh lme da nk jadikan blog nie sbgai something yg ilmiah ckit wat tatapan pengguna d'luar sane (refer tarikh awal post di atas). Tapi sumenye terbatas sebab xde fix internet connection. Klu nk hrp g cc nk upload content, tokey balak pon bankrup. So dgn b'bekal duit elaun time praktikal dlu, aku nekad la register streamyx dan untuk decrease cost installation, aku decide nk wat self installation. Maklum la time aku praktikal dlu ade la blaja ckit ttg selok belok networking so ble lg nk gne ilmu yang kte dpt kn...Tapi 2 la, satu perkara aku dpt blaja klu install sendri. Klu ape2 hal sendiri tanggung,

Tapi yang paling aku xpuas ati system kerja streamyx so bad r... xde specific explaination or documentation ttg proses installation streamyx...boley mendatangkn keraguan yang berpanjangan. Dari hari ke hari aku tggu cm org bodo ble la aku ley gne streamyx nie dgn hati yg tenang (xcaye ce korg wat self installation kompom korg akan memaki cm aku). Yela setaip benda yg kite wat, kite xley anggap sume orang phm ape benda kerja yang kite wat. Senang cite nie kes kedekut ilmu r...tp berbekalkan tahap kesabaran yg tinggi (yeke??!), tanggal 29 Ogos 2009 3.00pm, dengan rasminye streamyx aku running seperti yg aku mahukan. Alhamdulillah...


So dengan secara xlangsung, dengan rasminya blog nie telah berfungsi. Aku promise 2 all user there, aku akan jadikan blog nie berguna lagi berilmiah untuk manfaat kite bersama...Insyallah..


pandai2 la korang nk translate mcm mane pon...google got everything what do u want XD

No comments:

Post a Comment

komen la...den xkesah...